Zamówienia publiczne powyżej 130 000 zł 

data publikacji: 30-08-2022 | 15:33data ostatniej modyfikacji: 08-09-2022 | 09:35Wytworzył: Andrzej GutkowskiWprowadził: Dominika Śliż
Ogłoszenie o zamówieniu pn. Kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego typu E dla potrzeb Ośrodka Sportu i Rekreacji w Trzebownisku z/s w Nowej Wsi”.
30 sierpnia 2022
SPECYFIKACJA WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
ZAMAWIAJĄCY:
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Trzebownisku z/s w Nowej Wsi 
36-001 Trzebownisko , Nowa Wieś 387
Gmina Trzebownisko
 
Zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego  w trybie przetargu nieograniczonego  o wartości powyżej progów unijnych, o których mowa w art.3   ustawy  z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129) – dalej Pzp.. na zadanie  pn.:
 
Kompleksowa dostawa i dystrybucja gazu ziemnego wysokometanowego  typu E dla potrzeb Ośrodka Sportu i Rekreacji  w Trzebownisku z/s w Nowej Wsi”.
 
Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje za pośrednictwem platformy dostępnej pod adresem internetowym: https://miniportal.uzp.gov.pl 
 
Nr postępowania: OSIR.ZP-261.2.2022                                                                                                                                                                   
I. Zamawiający
Gmina Trzebownisko - Ośrodek Sportu i Rekreacji w Trzebownisku z/s w Nowej Wsi, 
Adres do korespondencji: 
Ośrodek Sportu i Rekreacji w Trzebownisku z/s w Nowej Wsi, 
36-001 Trzebownisko, Nowa Wieś 387
REGON 386407917
Tel. 17 77 13 125, 17 77 13 126
Adres strony internetowej: www.basentrzebownisko.pl
Adres e-mail: izabela@basentrzebownisko.pl
Adres strony internetowej prowadzonego postępowania: www.basentrzebownisko.ires.pl
Adres skrzynki Gov ( ePUAP): /OSIRNowaWies/SkrytkaESP
Godziny pracy: poniedziałek-piątek od 8.00 do 16.00 
 
Przedmiotowe postepowanie prowadzone jest przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Składanie ofert następuje przy użyciu miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl oraz ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
II. Tryb udzielenia zamówienia 
1. Niniejsze postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 11 września 2019 r. Pzp. (Dz. U. z 2021 r. poz. 1129) .
2. Szacunkowa wartość przedmiotowego zamówienia  przekracza progi unijne o których mowa w art. 3 ustawy P.z.p.  
3. Zgodnie z art. 310 pkt 1 P.z.p. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania w przypadkach:
1)  zgodnie z art. 256 Pzp. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania przed upływem terminu składania ofert, jeżeli wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione,
2) zgodnie z art. 257 Pzp., Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia przedmiotowego postępowania, jeżeli środki publiczne, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie nie są wystarczające na sfinansowanie zadania.
4. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5. Zamawiający nie przewiduje złożenia oferty w postaci katalogów elektronicznych.
6. Zamawiający nie prowadzi postępowania w celu zawarcia umowy ramowej.
III. Opis przedmiotu zamówienia
Nazwy i kody ze Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) opisujące przedmiot zamówienia.
Główny przedmiot:  09123000-7  Gaz ziemny 
Dodatkowe przedmioty: 65210000-8  Przesył gazu 
1. Przedmiot Zamówienia.
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa dostawa oraz usługi dystrybucji gazu ziemnego wysokometanowego typu E do istniejącego punktu poboru Zamawiającego zgodnie ze Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia.
Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje: 
a) Dostawę gazu ziemnego wysokometanowego typu E, przy ciśnieniu nie niższym niż 100 kPa do obiektów znajdujących się na terenie OSiR Nowa Wieś (krytej pływalni i kortów tenisowych) do następujących urządzeń gazowych: 
- Kocioł DCN szt.2 o mocy 270 kW każdy, 
- palnik gazowy szt. 1 o mocy 40-350 kW 
Układ pomiarowy składa się z gazomierza S/R/G-25/DELTA/DN40/1 oraz 
z przelicznika MAC 7 BAT/2COM, które są własnością Operatora. Nr identyfikacyjny punktu wyjścia PL0031935556. 
Obecnie zamawiający zakwalifikowany jest do grupy taryfowej Sprzedawcy W-5 
i grupy taryfowej OSD W-5.1. Moc umowna – 603 kWh/h, zaś roczna moc umowna wynosi 1 579 968 kWh. 
Operatorem Systemu Dystrybucyjnego jest Polska Spółka Gazownictwa Sp. z o.o. ul. Wojciecha Bandrowskiego 16, 33-100 Tarnów. Miejscowość Trzebownisko podlega pod Operatora Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Oddział w Tarnowie Terenowa Jednostka Eksploatacji w Jaśle, 38-200 Jasło, ul. Floriańska 112. 
Obecnie sprzedaż realizowana jest na podstawie umowy z Dostawcą gazu:
 PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. z siedzibą ul. Jana Kazimierza 3, 
01-248 Warszawa, NIP: 5272706082 – umowa zawarta jest na czas określony tj. do 31.12.2022 r. 
Przeznaczenie gazu do celów opałowych. Zamawiający jest zwolniony z akcyzy.
 b) Wypowiedzenie umów z dotychczasowym Dostawcą gazu do punktów odbioru leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca dokona wszelkich czynności i uzgodnień z OSD niezbędnych do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy i skutecznego rozpoczęcia sprzedaży. 
Wykonawca powinien posiadać aktualną umowę z operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) ( chyba, że sam jest operatorem), działającym na terenie Zamawiającego i umożliwiającą sprzedaż paliwa gazowego do punktów poboru. 
Zamawiający przekaże niezbędne dokumenty (pełnomocnictwo, NIP, Regon) do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy. 
c) Analiza i dokonanie optymalizacji parametrów dystrybucji poprzez złożenie wniosku do Operatora o ewentualną zmianę mocy zamówionej. 
Dostarczony gaz ziemny powinien spełniać wymagania prawne i parametry techniczne zgodnie z postanowieniami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo energetyczne ( j.t. Dz. U. z 2020r. poz. 833 z późniejszymi zmianami) i aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie oraz zgodnie z przepisami ustawy z dnia 23.04.1964r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 r. poz. 1145 i 1495). 
Standardy jakościowe gazu zgodnie z Rozdziałem 8 „ Parametry jakościowe paliw gazowych, standardy jakościowe obsługi odbiorców oraz sposób załatwiania reklamacji” Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu gazowego ( j.t. Dz. U. z 2018 r. poz. 1158). 
Zużycie gazu w okresie ostatnich 12 miesięcy (od 01.08.2021 r. do 31.07.2022 r.) wyniosło 1 232 890 kWh. Ale był to okres, w którym pływalnia funkcjonowała w ograniczony sposób z powodu panującej w Polsce i w świecie pandemii COVID – 19. zakłada się przewidywane zapotrzebowanie na gaz w okresie od 01.01.2023 r. - 31.12.2023 r. na: 1 500 000 kWh. 
Przyjęte powyżej zużycie gazu ma jedynie charakter orientacyjny, służący tylko do obliczenia ceny oferty i porównania ofert. Nie stanowi ono dla Zamawiającego zobowiązania do zakupu gazu w podanej ilości. Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży gazu odbywać się będzie według cen i stawek opłat w złożonej ofercie oraz na podstawie faktycznych wskazań układu pomiarowego. Wykonawca będzie dostarczał paliwo zgodnie z obowiązującymi standardami jakościowymi obsługi odbiorców określonymi w aktach wykonawczych do ustawy Prawo energetyczne oraz polskimi normami.
2. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
Uzasadnienie braku podziału zamówienia na części:
Podział zamówienia na części mógłby powodować nadmierne trudności, koszty oraz brak koordynacji i zagrażać prawidłowej realizacji zamówienia.
3. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 8 Pzp.
4. Wymagania określone w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp 
Zamawiający nie przewiduje określania wymagań związanych z realizacją zamówienia, o których mowa w art. 96 ust. 2 pkt 2 Pzp. 
5. Wymagania dot. opcji  
Zamawiający nie przewiduje możliwości skorzystania z opcji.
6. Informacje dotyczące wizji lokalnej
Zamawiający nie przewiduje możliwości przeprowadzenia przez Wykonawcę wizji lokalnej ani też jej nie wymaga.
IV. Termin wykonania zamówienia
Przedmiot zamówienia należy wykonać w terminie od dnia podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1.01.2023 do 31.12.2023 r.
V. Podstawy wykluczenia oraz podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie okoliczności braku podstaw do wykluczenia, które Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego (dotyczy Wykonawcy którego oferta została najwyżej oceniona): 
1. Podstawy wykluczenia o których mowa w art. 108 ust. 1 Pzp
     1.1. Zamawiający wykluczy wykonawcę na podstawie art. 108  ust. 1 Pzp w przypadku wystąpienia którejkolwiek z określonych w nim przesłanek tj;
1.1.1. będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo: 
a) udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego, 
b) handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego, 
c) o którym mowa w art. 228–230a, art. 250a Kodeksu karnego lub w art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, 
d) finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego, 
e) o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa, 
f) powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769), 
g) przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296–307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270–277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe, 
h) o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej 
– lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego; 
1.1.2. jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1; 
1.1.3. wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności; 
1.1.4. wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się 
o zamówienia publiczne; 
1.1.5. jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o do-puszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie; 
1.1.6 jeżeli, w przypadkach, o których mowa w art. 85 ust. 1, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
1.3. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835) z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:
1.3.1. wykonawcę wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835); 
1.3.2. wykonawcę, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835); 
1.3.3. wykonawcę, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 roku o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. 2022 r., poz. 835).
2. Podstawy wykluczenia o których mowa w art. 109 ust. 1 Pzp.
2.1.  Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na postawie art. 109 ust. 1 pkt.  1, 4, 5, 7  Pzp, tj:
        2.1.1  który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 108 ust. 1 pkt 3, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
2.1.2 w stosunku do którego otwarto likwidację, ogłoszono upadłość, którego aktywami zarządza likwidator lub sąd, zawarł układ z wierzycielami, którego działalność gospodarcza jest zawieszona albo znajduje się on w innej tego rodzaju sytuacji wynikającej z podobnej procedury przewidzianej w przepisach miejsca wszczęcia tej procedury;
2.1.3 który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych dowodów;
2.1.4 który z przyczyn leżących po jego stronie, w znacznym stopniu lub zakresie nie wykonał lub nienależycie wykonał albo długotrwale nienależycie wykonywał istotne zobowiązanie wynikające z wcześniejszej umowy w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, co doprowadziło do wypowiedzenia lub odstąpienia od umowy, odszkodowania, wykonania zastępczego lub realizacji uprawnień z tytułu rękojmi za wady;
 
UWAGA:
1. W przypadkach, o których mowa w art. 109 ust. 1  pkt 5 lub 7 Pzp zamawiający może nie wykluczyć wykonawcy, jeżeli wykluczenie byłoby w sposób oczywisty nieproporcjonalne.
2. Wykonawca nie podlega wykluczeniu w okolicznościach określonych w art. 108 ust. 1 pkt 1, 2 i 5 lub art. 109 ust. 1 pkt 5 i 7‒10, jeżeli udowodni Zamawiającemu, że spełnił łącznie następujące przesłanki:
1) naprawił lub zobowiązał się do naprawienia szkody wyrządzonej przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem, w tym poprzez zadośćuczynienie pieniężne;
2) wyczerpująco wyjaśnił fakty i okoliczności związane z przestępstwem, wykroczeniem lub swoim nieprawidłowym postępowaniem oraz spowodowanymi przez nie szkodami, aktywnie współpracując odpowiednio z właściwymi organami, w tym organami ścigania, lub zamawiającym;
3) podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom, wykroczeniom lub nieprawidłowemu postępowaniu, w szczególności:
a) zerwał wszelkie powiązania z osobami lub podmiotami odpowiedzialnymi za nieprawidłowe postępowanie wykonawcy,
b) zreorganizował personel,
c) wdrożył system sprawozdawczości i kontroli,
d) utworzył struktury audytu wewnętrznego do monitorowania przestrzegania przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów,
e) wprowadził wewnętrzne regulacje dotyczące odpowiedzialności i odszkodowań za nieprzestrzeganie przepisów, wewnętrznych regulacji lub standardów.
VI. Warunki udziału w postępowaniu oraz podmiotowe środki dowodowe na potwierdzenie spełniania warunków udziału, podmioty udostępniające zasoby, podwykonawcy, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia i oświadczenia o których mowa w art. 125 Pzp
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu na zasadach określonych w Rozdziale V SWZ, oraz spełniają określone przez Zamawiającego warunki udziału w postępowaniu.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1. Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie 
2.2. Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów  
1.2.1 Określenie warunku:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że posiada aktualnie obowiązującą koncesję na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi.
2.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa 
Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie 
2.4. Zdolność techniczna lub zawodowa
2.4.1 Określenie warunków:
Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże że, nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonuje co najmniej dwa zamówienia polegające na kompleksowej dostawie gazu ziemnego wysokometanowego typu E, każde  o wielkości co najmniej 1 000 000 kWh w skali roku dla każdego odbiorcy. 
Przez zamówienia wykonane należy rozumieć:
1) zamówienia rozpoczęte i zakończone w w/w okresie
2) zamówienia zakończone w w/w okresie, których rozpoczęcie mogło nastąpić wcześniej niż w w/w okresie.
Przez zamówienia wykonywane należy rozumieć zamówienia które trwają nadal (niezakończone) i w ramach których wykonawca wykonał powyższe zamówienie.
3. Zamawiający, w stosunku do Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w odniesieniu do warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej – dopuszcza łączne spełnianie warunku przez Wykonawców.
4. W przypadku udostępnienia zasobów, warunki w całości  ma spełnić  podmiot udostępniający   (lub podmioty udostępniające łącznie).
5. Zamawiający może na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymganych zdolności, jeżeli posiadanie przez wykonawcę sprzecznych interesów,  w szczególności zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
 
VII. Oświadczenia i dokumenty, jakie zobowiązani są dostarczyć Wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (składa każdy wykonawca wraz z ofertą) 
1. Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie  o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz o braku podstaw do wykluczenia   z postępowania – zgodnie z oświadczeniem JEDZ -  Załącznik nr 4 do SWZ;
2. Oświadczenie, o którym mowa Wykonawca zobowiązany jest złożyć w formie Jednolitego  Europejskiego  Dokumentu zamówienia sporządzonego zgodnie z wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym  Komisji Europejskiej  zwanego dalej  „jednolitym  dokumentem” lub „JEDZ”. Zamawiający oczekuje aby w zakresie warunków udziału  (kryterium kwalifikacji) Wykonawca ograniczył się do wypełnienia  tylko sekcji w części IV JEDZ, bez konieczności wypełniania  dalszych pozostałych sekcji części IV formularza  dotyczących kryteriów kwalifikacji, zaś właściwej (dowodowej) weryfikacji spełniania konkretnych, określonych przez Zamawiającego, warunków udziału w postepowaniu Zamawiający dokona w oparciu o stosowne dokumenty składane przez Wykonawcę, którego oferta zostanie oceniona najwyżej. Jeśli wykonawca zamierza zlecić osobom trzecim podwykonawstwo jakiejkolwiek części zamówienia wypełnia oświadczenie  w Części II Sekcji D JEDZ (informacje dotyczące podwykonawców, na których  zdolności  Wykonawca nie polega) podaje ponadto, o ile jest wiadome, wykaz proponowanych podwykonawców, natomiast Wykonawca nie jest zobowiązany do przedstawienia w odniesieniu  do tych podwykonawców odrębnych JEDZ, zawierających informacje wymagane          w Części II Sekcja A i B     oraz w Części V (Ograniczenie liczby kwalifikujących się kandydatów) należy pozostawić niewypełnioną. Treść formularza JEDZ oraz  edytowalną wersję wraz z instrukcją wypełnienia można znaleźć  pod adresem: https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/prawo-zamowien-publicznych-regulacje/prawo-krajowe/jednolity-europejski-dokument-zamowienia.
3. Informacje zawarte w oświadczeniu, o którym mowa w ust 1 stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
4. Zamawiający wzywa wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż  10  dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, jeżeli wymagał ich złożenia w ogłoszeniu o zamówieniu lub dokumentach zamówienia, aktualnych na dzień złożenia podmiotowych środków dowodowych.
5. Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu, które Wykonawca składa na wezwanie Zamawiającego w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia wezwania  (dotyczy Wykonawcy którego oferta została najwyżej oceniona): 
5.1. Zdolność do występowania w obrocie gospodarczym
Zamawiający nie wymaga żadnego podmiotowego środka dowodowego. 
5.2.Uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Koncesja na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami gazowymi, wydane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. 
5.3. Sytuacja ekonomiczna lub finansowa
Zamawiający nie wymaga żadnego  podmiotowego środka dowodowego
5.4. Zdolność techniczna lub zawodowa
Zamawiający wymaga podmiotowe środki dowodowe w odniesieniu do warunku wskazanego w pkt. 2.4.:
5.4.1. wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat licząc wstecz od dnia w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, (określonych w Rozdziale VI pkt. 2.4.1) oraz załączeniem dowodów określających, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego dostawy zostały wykonane, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli wykonawca 
z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wystawione w okresie ostatnich 3 miesięcy (licząc wstecz od dnia 
w którym upływa termin składania ofert); 
Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji dostaw wykonanych wspólnie z innymi wykonawcami wykaz dostaw dotyczy dostaw, w których wykonaniu Wykonawca ten bezpośrednio uczestniczył, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych – również 
w których wykonywaniu bezpośrednio uczestniczył lub uczestniczy.
5.5. Oświadczenie wykonawcy, w zakresie art. 108 ust. 1 pkt 5 ustawy, o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369), z innym wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, 
ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej – załącznik nr 5 do SWZ;
   5.6  Informację z Krajowego Rejestru Karnego sporządzonej nie wcześniej niż 6 miesięcy    przed jej złożeniem w zakresie: 
   a)  art. 108 ust.1 pkt 1 i 2 ustawy Pzp.
b)  art. 108 ust.1 pkt 4 ustawy Pzp, dotyczącej orzeczenia zakazu ubiegania się o zamówienie  publiczne tytułem środka karnego.
5.7. Oświadczenie Wykonawcy o aktualności informacji w zakresie  podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez zamawiającego, o których mowa w:
a) art. 108 ust.1 ustawy Pzp.
  b) art. 109 ust.1 pkt 1, 4, 5, 7  ustawy Pzp., ,
      c) oraz art.7 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz.U.2022 r. poz. 834) zwanej dalej „ustawy sankcyjnej”-   załącznik nr 6 do SWZ;
5.8. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
5.8.1.  może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał  w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp. dane umożliwiające dostęp do tych środków;
 5.8.2. podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
5.9. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość  i aktualność.
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów,  zamiast Informacji  z Krajowego Rejestru Karnego, o którym mowa w ust. 5 pkt 5.6  składa informacje z odpowiedniego rejestru,  takiego jak rejestr sadowy, albo w przypadku  braku takiego rejestru, inny dokument równoważny wydany przez właściwy organ sadowy lub administracyjny  kraju,, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, w zakresie  o którym mowa w ust.5 pkt 5.6 – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed jego złożeniem 
7. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt  6  lub gdy dokumenty te nie odnoszą się  do wszystkich przypadków o których mowa w art.108 ust.1 pkt 1, 2 i 4 ustawy Pzp. zastępuje się je w całości lub części dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy. Postanowienia dotyczące daty wystawienia dokumentów stosuje się.
8. Zamawiający nie wzywa do złożenia podmiotowych środków dowodowych, jeżeli:
8.1. może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o ile wykonawca wskazał  w oświadczeniu, o którym mowa w art. 125 ust. 1 Pzp. dane umożliwiające dostęp do tych środków;
8.2. podmiotowym środkiem dowodowym jest oświadczenie, którego treść odpowiada zakresowi oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1.
9. Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia podmiotowych środków dowodowych, które Zamawiający posiada, jeżeli wykonawca wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość   i aktualność.
10. Podmiotowe środki dowodowe dotyczące  podmiotów udostępniających zasoby. 
W odpowiedzi na wezwanie , o którym mowa w ust.4  Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających  zasoby na zasadach określonych w art.118 Pzp.  składa:
10.1. podmiotowe środki dowodowe, o których mowa w ust. 5 pkt 5.5, 5.6, 5.7  dotyczące tych podmiotów, potwierdzające, ze nie zachodzą wobec tych podmiotów  podstawy wykluczenia z postępowania  do podmiotów udostępniających  zasoby mających siedzibę  lub miejsce zamieszkania  poza terytorium  Rzeczypospolitej polskiej  postanowienia  ust. 6 i 7 odpowiednio do udostępnianych zasobów.
10.2 .  podmiotowe środki dowodowe o których mowa w ust. 5 odpowiednio do udostępnianych  zasobów
11. Podmiotowe środki dowodowe dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie 
11.1. ust.5 pkt 5 – odpowiednio Wykonawca /Wykonawcy, który/którzy    wykazuje//ą spełnianie warunku, w zakresie i zasadach opisanych w rozdziale VI SWZ.
11.2. ust.2 -  każdy z nich odrębnie.
12. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z wykonawców. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
13. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby na zasadach określonych w art. 118 ustawy przedstawia, wraz z oświadczeniem, o którym mowa w ust. 1, także oświadczenie JEDZ podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby.
14. W zakresie nieuregulowanym ustawą Pzp,. lub niniejszą SWZ do oświadczeń i dokumentów składanych przez Wykonawcę w postępowaniu zastosowanie mają w szczególności przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia                            30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej   w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie.
 
VIII.  Podmioty udostępniające zasoby
1. Zgodnie z art. 118 Pzp Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
2. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają świadczenie do realizacji którego te zdolności są wymagane.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawca może polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostepniających zasoby, Wykonawca przedstawia, wraz ze swoim JEDZ także JEDZ podmiotów udostępniających  zasoby,   potwierdzający brak podstaw do wykluczenia  tego podmiotu oraz  spełnienie warunków udziału    w postepowaniu, w zakresie, w jakim Wykonawca  powołuje się na jego zasoby (uzupełniony   w zakresie Części I i Części II Sekcja A i B Części III JEDZ, części IV JEDZ.) Jedz musi być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji podmiotu udostępniającego. 
5. Wykonawca wraz z ofertą składa zobowiązanie innego podmiotu do udostepnienia niezbędnych zasobów Wykonawcy - załącznik nr 7 do SWZ.
6. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały przewidziane względem wykonawcy.
7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
8. UWAGA: Wykonawca nie może, po upływie terminu składania ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on    w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
9. Wykonawca, w przypadku polegania na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, przedstawia, wraz z JEDZ o którym mowa w Rozdziale VII  ust. 1 SWZ, także JEDZ podmiotu udostępniającego zasoby, potwierdzające brak podstaw wykluczenia tego podmiotu oraz odpowiednio spełnianie warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim wykonawca powołuje się na jego zasoby, zgodnie z katalogiem dokumentów określonych w Rozdziale VII SWZ.
10. Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie żąda JEDZ od podwykonawców, o ile nie są oni  podmiotami , na zasoby których Wykonawca  powołuje się w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Wykonawca, który zamierza  powierzyć wykonanie części zamówienia  podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału  w postepowaniu  zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu (JEDZ).
11. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
IX.  Podwykonawcy
1. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
2. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania nazw ewentualnych podwykonawców, jeżeli są już znani.
3. Zamawiający nie wymaga od podwykonawców na zasobach których Wykonawca nie polega w celu wykazania spełnienia warunków  złożenia podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia.
4. Powierzenie części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie zamówienia.
 
X . Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, 
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie     zamówienia JEDZ składa każdy z Wykonawców ubiegających  się o zamówienie. W tym przypadku JEDZ  potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia.
2. Oświadczenia i dokumenty potwierdzające brak podstaw do wykluczenia z postępowania ( wskazane w Rozdz. VII SWZ), w tym oświadczenie dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej ( załącznik nr 5 do SWZ), składa  każdy  z Wykonawców ubiegających się  o zamówienie.
3.Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Do OFERTY należy dołączyć stosowne pełnomocnictwo w formie elektronicznej lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym  przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
4.Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia  ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia, określoną w art. 366 Kodeksu cywilnego.
5.Wszelka korespondencja będzie prowadzona wyłącznie z pełnomocnikiem.
6.W formularzu OFERTA w miejscu „nazwa i adres wykonawcy” należy wpisać dane dotyczące wszystkich podmiotów wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienie, a nie tylko pełnomocnika.
7.W formularzu OFERTA należy wskazać, które dostawy wykonają poszczególni wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
8. Przed podpisaniem umowy od Wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne, których oferta została wybrana Zamawiający będzie  żądać umowy regulującej ich współpracę.
XI. Informacja o przedmiotowych środkach dowodowych 
Zamawiający nie wymaga złożenia przedmiotowych środków dowodowych. 
XII. Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których Zamawiający będzie komunikował się z Wykonawcami oraz informacje o wymaganiach technicznych i organizacyjnych sporządzania, wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami
1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami (składanie i wysyłanie  dokumentów/oświadczeń/wyjaśnień/zawiadomień/informacji) odbywa się elektronicznie za pośrednictwem miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl, ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal. Zamawiający dopuszcza możliwość  komunikacji z Wykonawcami za pośrednictwem poczty elektronicznej : izabela@basentrzebownisko.pl , z zastrzeżeniem pkt 3.
2. We wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem postępowania. 
3. OFERTY wraz z dokumentami o których mowa w Rozdziale XIV pkt 4 składa się za  pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP (nazwa odbiorcy: /OSIRNowaWies/SkrytkaESP ) i udostępnionego również na miniPortalu. Funkcjonalność do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępna dla wykonawców na miniPortalu, w szczegółach danego postępowania.. 
4. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu, musi posiadać konto na ePUAP, na którym jest dostęp do  „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”.
5. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania dokumentów elektronicznych, elektronicznych kopii dokumentów i oświadczeń oraz informacji przekazywanych przy ich użyciu opisane zostały w Regulaminie korzystania z systemu miniPortal oraz Warunkach korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP).
6. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do złożenia  i wycofania oferty wynosi 150 MB.
7. Identyfikator postępowania dla postępowania dostępny jest na Liście wszystkich postępowań na miniPortalu.
8. Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych musi być zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz. U. z 2020 poz. 2452) oraz rozporządzeniu Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 23 grudnia 2020 r. w sprawie podmiotowych środków dowodowych oraz innych dokumentów lub oświadczeń, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy (Dz. U. z 2020 poz. 2415).
9. Osoba uprawniona do komunikowania się z wykonawcami:
Andrzej Gutkowski –  Dyrektor OSIR , Izabela Rząsa-Gaweł – Główny Księgowy.
10. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści SWZ.
11. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 6 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert, ofert (udostępniając je na stronie internetowej prowadzonego postępowania (miniPortal), pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści SWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż na 14 dni przed upływem terminu składania odpowiednio ofert.
12. Jeżeli zamawiający nie udzieli wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 13, przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny do zapoznania się wszystkich zainteresowanych wykonawców z wyjaśnieniami niezbędnymi do należytego przygotowania i złożenia ofert. W przypadku gdy wniosek o wyjaśnienie treści SWZ nie wpłynął w terminie, o którym mowa w ust. 13, Zamawiający nie ma obowiązku udzielania wyjaśnień SWZ oraz obowiązku przedłużenia terminu składania ofert.
13. Przedłużenie terminu składania ofert, o których mowa w ust. 14, nie wpływa na bieg terminu składania wniosku o wyjaśnienie treści SWZ.
 
10. XIII. Wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium. 
XIV. Opis sposobu przygotowania oferty
1. Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
2.  Oferta musi spełniać następujące wymogi:
1) musi być sporządzona w języku polskim w postaci elektronicznej w formacie danych zgodnym z formatami wyszczególnionymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie  – zaleca się sporządzenie oferty w formatach .doc, .docx, .pdf . Ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności w formie elektronicznej, tj. postaci elektronicznej  opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym  lub w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przez osobę/y uprawnioną/e. Przez osobę/y uprawnioną/e należy rozumieć odpowiednio:
a) osobę/y, która/e zgodnie z odpowiednimi przepisami jest/są uprawniona/e do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych wykonawcy;
b) pełnomocnika/ów wykonawcy, którym pełnomocnictwa udzieliła/y osoba/y o której/ych mowa w lit. a);
c) pełnomocnika ustanowionego przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2) ofertę, wszystkie dokumenty i oświadczenia składane wraz z ofertą należy podpisać kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym przed zaszyfrowaniem!  Można wszystkie pliki skompresować do jednego pliku (np. .zip) i wtedy podpisać. Opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty jednym z ww. podpisów jest równoznaczne z opatrzeniem podpisem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku.
3) podpisany plik należy zaszyfrować Aplikacją do szyfrowania. W miniPortalu przy konkretnym postępowaniu należy kliknąć przycisk z obrazkiem oka po prawej stronie, wówczas na dole pojawi się funkcja „Szyfrowanie plików – wybierz pliki do szyfrowania”.
4) zaszyfrowany plik (oferta wraz z załącznikami) należy złożyć w Platformie ePUAP poprzez „Formularz do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku”. Należy wpisać nr ogłoszenia BZP (Biuletynu Zamówień Publicznych) podany w miniPortalu przy tym konkretnym postępowaniu, sprawdzić wprowadzone przez system dane postępowania, wprowadzić dane nadawcy i wybrać funkcję złożenia oferty. Jako dane odbiorcy należy wybrać: /OSIRNowaWies/SkrytkaESP
5) w przypadku, gdy oferta nie zostanie zaszyfrowana Zamawiający nie odpowiada za ewentualne zapoznanie się z jej  treścią przed terminem jej otwarcia.
6) dokumenty i/lub oświadczenia sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z ich tłumaczeniem na język polski.
3. Wykonawca może zmienić formę graficzną wzorów załączników do SWZ oraz innych formularzy Zamawiającego jednakże treść zawarta we wzorach Zamawiającego nie może ulec zmianie.
4. Ofertę składa się na formularzu ofertowym- stanowiącym załącznik nr 1 do SWZ, wraz z ofertą Wykonawca jest zobowiązany złożyć:   
1) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VII ust. 1 SWZ ( JEDZ)
2) zobowiązanie innego podmiotu oraz oświadczenie  o którym mowa w Rozdziale VIII ust. 4 i 5 SWZ (jeżeli dotyczy);
3) dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty; odpowiednie pełnomocnictwa (jeżeli dotyczy);
5. Oferta powinna być podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, zgodnie z formą reprezentacji Wykonawcy określoną w rejestrze lub innym dokumencie, właściwym dla danej formy organizacyjnej Wykonawcy albo przez upełnomocnionego przedstawiciela Wykonawcy. W celu potwierdzenia, że osoba działająca w imieniu wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, zamawiający żąda od wykonawcy odpisu lub informacji           z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru.
5. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, w tym  dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 Pzp, lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania odpowiednio wykonawcy, wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, podmiotu udostępniającego zasoby na zasadach określonych w art. 118 Pzp lub podwykonawcy niebędącego podmiotem udostępniającym zasoby na takich zasadach, zwane dalej „dokumentami potwierdzającymi umocowanie do reprezentowania”, zostały wystawione przez upoważnione podmioty inne niż wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, zwane dalej „upoważnionymi podmiotami”, jako dokument elektroniczny, przekazuje się ten dokument. 
6. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe, przedmiotowe środki dowodowe, inne dokumenty, w tym dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 Pzp, lub dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania, zostały wystawione przez upoważnione podmioty jako dokument w postaci papierowej, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczające zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
7. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt. 6  dokonuje w przypadku: 
1) podmiotowych środków dowodowych oraz dokumentów potwierdzających umocowanie do reprezentowania – odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie podmiotowych środków dowodowych lub  dokumentów  potwierdzających umocowanie do reprezentowania, które każdego z nich dotyczą; 
2) przedmiotowych środków dowodowych – odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; 
3) innych dokumentów, w tym dokumentów, o których mowa w art. 94 ust. 2 Pzp   – odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 
8. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w ust. 6, może dokonać również notariusz.
9. Przez cyfrowe odwzorowanie, o którym mowa w pkt. 6-8 oraz pkt. 11-13, należy rozumieć dokument elektroniczny będący kopią elektroniczną treści zapisanej w postaci papierowej, umożliwiający zapoznanie się z tą treścią i jej zrozumienie, bez konieczności bezpośredniego dostępu do oryginału.
10. Podmiotowe środki dowodowe, w tym  oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 Pzp, niewystawione przez upoważnione podmioty, oraz pełnomocnictwo przekazuje się w postaci elektronicznej i opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
11. W przypadku gdy podmiotowe środki dowodowe w tym  oświadczenie, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp oraz zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, przedmiotowe środki dowodowe, dokumenty, o których mowa w art. 94 ust. 2 Pzp, niewystawione przez upoważnione podmioty lub pełnomocnictwo, zostały sporządzone jako dokument w postaci papierowej i opatrzone własnoręcznym podpisem, przekazuje się cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, poświadczającym zgodność cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej.
12. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt. 11, dokonuje w przypadku: 
1) podmiotowych środków dowodowych - odpowiednio wykonawca, wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia, podmiot udostępniający zasoby lub podwykonawca, w zakresie podmiotowych środków dowodowych, które każdego z nich dotyczą;
2) przedmiotowego środka dowodowego, dokumentu, o którym mowa w art. 94 ust. 2 Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 117 ust. 4 Pzp, lub zobowiązania podmiotu udostępniającego zasoby – odpowiednio wykonawca lub wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia; 
3) pełnomocnictwa – mocodawca.
13. Poświadczenia zgodności cyfrowego odwzorowania z dokumentem w postaci papierowej, o którym mowa w pkt. 11 może dokonać również notariusz.
14. Oferty udostępnia się od chwili ich otwarcia z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca wraz z przekazaniem tych informacji, zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa.  
15. XI. Tajemnica przedsiębiorstwa:
1. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji  rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności,
2. Wszelkie pliki zawierające informacje zastrzeżone przez Wykonawcę jako tajemnica przedsiębiorstwa powinny zostać umieszone w osobnym folderze o nazwie „Tajemnica przedsiębiorstwa”, a następnie wraz z plikami stanowiącymi jawną część skompresowane do jednego pliku .zip,
3. Wykonawca zobowiązany jest wraz z przekazaniem tych informacji do złożenia UZASADNIENIA, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
4. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 222 ust. 5 Pzp.
5. W przypadku nie wykazania przez Wykonawcę wraz z przekazaniem informacji, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnice przedsiębiorstwa, lub gdy Zamawiający uzna zastrzeżenia za nieprawidłowe, informacje te mogą zostać odtajnione.
XV.  Wycofanie oferty
1. Wykonawca może przed upływem terminu do składania ofert wycofać ofertę za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu.
2. Sposób wycofania oferty został opisany w Instrukcji użytkownika dostępnej na miniPortalu.
XVI. Sposób oraz termin składania i otwarcia ofert
1. Oferty należy złożyć za pośrednictwem „Formularza do złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku” dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu, w terminie do  05.10.2022 r. do godziny 10:00 
2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 05.10.2022 r. o godzinie 11:30.
3. Otwarcie ofert następuje poprzez użycie mechanizmu do odszyfrowania ofert dostępnego po zalogowaniu w zakładce Deszyfrowanie na miniPortalu i następuje poprzez wskazanie pliku do odszyfrowania.
4. Niezwłocznie po otwarciu ofert Zamawiający umieści na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację z otwarcia ofert.  
XIV. Termin związania ofertą 
1. Wykonawca będzie związany ofertą od dnia upływu terminu składania ofert, przy czym pierwszym dniem terminu związania ofertą jest dzień, w którym upływa termin składania ofert, przez okres 90 dni, tj. do dnia: 02.01.2023 r.
2. W przypadku gdy wybór najkorzystniejszej oferty nie nastąpi przed upływem terminu związania ofertą, o którym mowa w pkt 1, Zamawiający przed upływem terminu związania ofertą, zwróci się jednokrotnie do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o wskazywany przez niego okres, nie dłuższy niż 60 dni.
3. Przedłużenie terminu związania ofertą, o którym mowa w ust. 2, wymaga złożenia przez Wykonawcę pisemnego oświadczenia o wyrażeniu zgody na przedłużenie terminu związania ofertą.
XV. Obliczanie ceny 
1.Cenę należy podać w złotych polskich z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 
2.Cena powinna zawierać wszystkie koszty realizacji zamówienia, w tym należny podatek VAT.
3.Wykonawca musi podać ceny jednostkowe  i ceny abonamentu dla pozycji wymienionych w formularzu cenowym ( załącznik nr 2 do SWZ) i obliczyć sumę według sposobu wskazanego w formularzu.
4.Wszelkie rozliczenia finansowe między Zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone wyłącznie  w złotych polskich.
5.Nie dopuszcza się prowadzenia rozliczeń między zamawiającym a wykonawcą w obcych walutach.
6.Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, dla celów zastosowania kryterium ceny, Zamawiający dolicza do przedstawionej w  ofercie ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć.
7.Wykonawca w OFERCIE ma obowiązek: 
1) poinformowania Zamawiającego, że wybór jego oferty będzie prowadził do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego; 
2) wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będą prowadziły do powstania obowiązku podatkowego; 
3) wskazania wartości towaru lub usługi objętego obowiązkiem podatkowym zamawiającego, bez kwoty podatku; 
4) wskazania stawki podatku od towarów i usług, która zgodnie z wiedzą Wykonawcy, będzie miała zastosowanie 
8. W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej cena musi zawierać również należne zaliczki na podatek oraz składki, jakie zamawiający zobowiązany będzie odprowadzić, zgodnie z odrębnymi przepisami, łącznie ze składkami występującymi po stronie zleceniodawcy. 
9.Zamawiający zgodnie z art. 223 ust. 2 Pzp poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek oraz inne omyłki polegające na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona. 
10.W przypadku rozbieżności w cenie podanej w druku OFERTA w postaci liczbowej i słownej, jako poprawna przyjęta zostanie cena podana słownie, z zastrzeżeniem przypadku gdy, Zamawiający wymaga na etapie postepowania kosztorysu lub formularza cenowego lub innego dokumentu służącego do obliczenia ceny,  wówczas poprawa rozbieżności nastąpi poprzez przeliczenie kosztorysu, formularza cenowego lub innego dokumentu służącego do obliczenia ceny, a uzyskana cena zostanie przyjęta jako prawidłowa i wpisana w formularzu  oferta.
11.Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
1) zawiera błędy w obliczeniu ceny 
2) wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki polegającej na niezgodności oferty z dokumentami zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty.
XVI. Kryteria oceny ofert oraz znaczenie tych kryteriów i sposobu oceny ofert 
O wyborze najkorzystniejszej oferty decydować będą kryteria:
1) cena ofertowa (brutto) - 100% 
Punkty będą przyznawane według poniższej zasady:
Kryterium ceny oceniane będzie według wzoru:
                 Cn.
P1 = -------------- x 100 x 100%
                Cb
gdzie:
P1- ilość punktów w kryterium cena
Cn – najniższa cena,
Cb – cena oferty badanej,
100 – wskaźnik stały,
100 % – procentowe znaczenie kryterium ceny.
 
Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska największą ilość punktów (maksymalnie 100).
Ocenie będą podlegały oferty niepodlegające odrzuceniu. Obliczenie będzie dokonywane z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. 
XVII. Formalności niezbędne do zawarcia umowy jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty
      Po wyborze najkorzystniejszej oferty w celu zawarcia umowy wykonawca winien:
1. Przedłożyć:
1) pełnomocnictwo do zawarcia umowy, jeżeli nie wynika ono z treści OFERTY,
2) umowę regulującą współpracę – w przypadku złożenia oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienie, 
2. Przekazać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (poczta elektroniczna) następujące informacje:
1) dane niezbędne do wpisania w umowie
2) nazwy, dane kontaktowe oraz przedstawicieli podwykonawców zaangażowanych w dostawy (w przypadku gdy Wykonawca będzie wykonywał zamówienie przy pomocy podwykonawców). 
Niedopełnienie tych formalności stanowić będzie uchylenie się przez Wykonawcę od zawarcia Umowy.
3. Zamawiający zawiera umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 10 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie zostało przesłane przy użyciu komunikacji elektronicznej, albo 15 dni jeżeli zostało przesłane w inny sposób- 
zgodnie z art. 264 ust. 1 ustawy Pzp.
4. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminu, o którym mowa w pkt. 3, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego złożono tylko jedna ofertę.
XVIII. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
Nie dotyczy.
XIX. Projektowane postanowienia umowy w sprawie zamówienia publicznego, które zostaną wprowadzone do umowy
1. Umowa w sprawie zamówienia publicznego zgodna z załączonymi do SWZ projektowanymi postanowieniami umowy ( załącznik nr 3 do SWZ) zostanie zawarta z Wykonawcą, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Termin zawarcia umowy zostanie podany przez Zamawiającego.
2. Możliwości zmiany zawartej umowy oraz warunki takich zmian zostały określone w projektowanych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. 
3. Zamawiający dopuszcza możliwość podpisania umowy w formie korespondencyjnej lub w formie elektronicznej z zastosowaniem kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
XX. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy 
Wykonawcom a także innym podmiotom, jeżeli mają lub mieli interes w uzyskaniu zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Pzp, przysługują środki ochrony prawnej opisane w Pzp:
1. Odwołanie – rozdział 2 dział IX Pzp - zgodnie z przepisami Pzp przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego, w tym na projektowane postanowienia umowy lub zaniechania czynności w postępowaniu o udzielenie zamówieniu do której Zamawiający był obowiązany na podstawie ustawy lub  zaniechania przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia mimo że Zamawiający był do tego obowiązany na podstawie ustawy.
2. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
3. Odwołanie wobec treści ogłoszenia lub treści SWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia dokumentów zamówienia na stronie internetowej. 
4. Odwołanie wnosi się w terminie: 
1) 10 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej,
2) 15 dni od dnia przekazania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia, jeżeli informacja została przekazana w sposób inny niż określony w pkt 1).
5. Odwołanie w przypadkach innych niż określone w pkt 3 i 4 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo formie elektronicznej albo w postaci elektronicznej, z tym że odwołanie wniesione w postaci elektronicznej musi być opatrzone podpisem zaufanym. 
Odwołujący przekazuje Zamawiającemu odwołanie wniesione w formie elektronicznej albo postaci elektronicznej albo kopię tego odwołania, jeżeli zostało ono wniesione w formie pisemnej, przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 
Odwołanie powinno zawierać elementy wskazane w art. 516 ust. 1 Pzp. 
7. Na orzeczenie Izby oraz postanowienie Prezesa Izby, o którym mowa w art. 519 ust. 1 ustawy p.z.p., stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu
8. Postępowanie skargowe – art. 579-590 Pzp.
Skargę wnosi się do Sądu Okręgowego w Warszawie za pośrednictwem Prezesa KIO w terminie 14 dni od dnia doręczenia orzeczenia KIO lub postanowienia Prezesa KIO, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Szczegóły określa Dział IX Pzp – Środki ochrony prawnej.
XXI. Pozostałe informacje
1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
2. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
3. Zamawiający nie przewiduje rozliczenia w walutach obcych.
4. Zamawiający nie przewiduje aukcji elektronicznej.
5. Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
6. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
7. Zamawiający nie zastrzega, że o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 Pzp.
8. Zamawiający nie zastrzega wymogu ani nie dopuszcza możliwości złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art. 93 Pzp.
XXII. Klauzula informacyjna RODO 
Zgodnie z art. 13 i 14  rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że: 
1) Administratorem Państwa danych osobowych jest Ośrodek Sportu I Rekreacji 
w Trzebownisku z/s w Nowej Wsi
2) Dane kontaktowe inspektora ochrony danych: e-mail: biuro@lexmod.pl.
3) Państwa dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu przeprowadzenia postepowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie Pzp oraz zawarcia umowy.
4) Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. 
5) Państwa dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną i przepisami prawa, tj. przez okres 5 lat licząc od 1 stycznia następnego roku po zakończeniu postępowania a w przypadku postępowań objętych współfinansowaniem ze środków UE przez okres 3 lat od zamknięcia programu operacyjnego.
6) Obowiązek podania przez Państwa danych osobowych bezpośrednio Państwa dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z Pzp.  
7) W odniesieniu do Państwa danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO.
8) Posiadają Państwo:
a) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Państwa dotyczących;
b) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Państwa danych osobowych*;
c) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;  
d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych Państwa dotyczących narusza przepisy RODO;
9) Nie przysługuje Państwu:
a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
b) prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
c) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. 
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
 
Jednocześnie Zamawiający przypomina o ciążącym na Pani/Panu obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 RODO względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z prowadzonym postępowaniem i które Zamawiający pośrednio pozyska od wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z włączeń, 
o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.
                                                              Dyrektor OSiR

                                                                     Andrzej Gutkowski 

 
 
 
 
 
 
 
 
Specyfikacja:
Liczba odwiedzin: 58163